.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نفاق، عامل توسعه نیافتگی ساری
مراسم جشن آغاز سال تحصیلی و آیین استقبال از دانشجویان ورودی جدید در دانشگاه پیام نور ساری روز یکشنبه با حضور مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

 شمال نیوز: جشن دانشجویان ورودی جدید دانشگاه پیام نور ساری امروز یکشنبه با حضور موحدمنش رییس دانشگاه پیام نور مازندران، مبینی رییس دانشگاه پیام نور ساری؛ عبوری شهردار ساری، شمشیربند، یوسفی و پیری رییس و اعضای شورای شهر ساری و مسئولین شهری و دانشجویان در دانشگاه پیام نور ساری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شمال نیوز در ساری؛ رییس دانشگاه پیام نور ساری ضمن تبریک به دانشجویان جدیدالورود گفت: دانشگاه پیام نور ساری دارای بیش از 70 رشته در مقطع کارشناسی ، 12 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 3 رشته در مقطع دکتری می باشد.

رتبه هشتم دانشگاه پیام نور دربین دانشگاه های کشور

حسن مبینی اظهار داشت: دانشگاه پیام نور مرکز استان با 40عضو هیئت علمی و نزدیک به یکهزار مدرس مدعو از نظر علمی جزو 10 دانشگاه برتر کشور می باشد.
وی ادامه داد: نزدیک به 70 درصد دانشجویان ارشد و دکترا از فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور هستند.
رییس دانشگاه پیام نور ساری با اشاره به کیفیت بالای آموزشی در این دانشگاه گفت: طبق درجه بندی وزارت علوم و تحقیقات دانشگاه پیام نور رتبه ی هشتم دانشگاه های کشور را داراست.
مبینی ابراز داشت: سیستم متمرکز دانشگاه پیام نور از حیث آموزش خوب است اما سیستم کیفیت متمرکز اداری مالی حسن محسوب نمی شود.
وی خواستار برقراری ارتباطات بیشتر دستگاه های اجرایی بخصوص شهرداری با دانشگاه پیام نور شد و خاطرنشان کرد: بدلیل عدم ارتباط مناسب بین برخی دستگاه ها و دانشگاه، در اجرای برخی پروژه ها دانشگاه پیام نور با مشکل مواجه شده بود.

ساری نگین دانشگاه های پیام نور استان می شود

رییس دانشگاه پیام نور مازندران در این آیین با بیان اینکه 85 درصد قبولی های آزمون های استخدامی از فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور هستند گفت: دانشگاه پیام نور رشته ششم جهانی را در میان دانشگاه های باز دنیا دارد.
صادق علی موحد منش  به کیفیت آموزشی و توانایی بالای علمی در دانشگاه پیام نور اشاره کرد و افزود: ساری به عنوان نگین دانشگاه های پیام نور استان مازندران خواهد درخشید.
وی با اشاره به سرمایه گذاری های عظیمی که در زمینه زیرساخت دانشگاه فراهم شده افزود: دوره های تحصیلات تکمیلی بیش ازاین را در دانشگاه دایر خواهیم کرد.

 

نفاق مهمترین دلیل عدم توسعه یافتگی ساری و مازندران

شهردار ساری نیز در این آیین با اشاره به قدمت سه هزارساله شهر ساری اظهار داشت: کهن ترین شهر جنوب دریای مازندران با داشتن موهبت های طبیعی فراوان چرا باید بیشترین آمار فارغ التحصیلان بیکار را داشته باشد.
مهدی عبوری بیان داشت: تنها راه برون رفت از این مشکل توجه به صنعت گردشگری و تبدیل شدن ساری به عنوان قطب گردشگری کشور است.
وی محور پروژه های شهرداری و شورای شهر ساری را توسعه گردشگری و همه جانبه شهر ساری اعلام کرد و افزود: همانطور که این الگو در کشورهای اسلامی از جمله مالزی و ترکیه اجرا شد و موفقیت آمیز هم بود.
شهردار ساری به نقش بی بدیل دانشجویان در طول تاریخ، انقلاب و استقلال نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: دانشجویان برای رسیدن به علم و دانش باید بدون دغدغه های قومی و قبیله ای و بصورت هدف مند حرکت کنند.
عبوری بهترین مسیر برای رسیدن به هدف را مسیر سکوت عنوان کرد و ابراز داشت: سازندگی، کار و تعامل نقطه ی هدف ماست.
وی همچنین گفت: برای رسیدن به هدف با حداقلی ها هم تعامل می کنیم.
شهردار ساری مهمترین دلیل عدم توسعه یافتگی ساری و مازندران را نفاق دانست و اظهار کرد: تا ساری به جایگاه واقعی خود نرسد بخش های شهرستان که رشدی نخواهند کرد.
وی اذعان داشت: تمام تلاش شهرداری و شورای شهر ساری این است که ساری و مازندران را یکپارچه ببینیم.
عبوری در پایان با اشاره به امضا تفاهم نامه شهرداری با دیگر دانشگاه ها گفت: شهرداری آمادگی دارد با دانشگاه پیام نور نیز تفاهم نامه امضا کند و در خدمت این دانشگاه باشد.

به گزارش شمال نیوز؛ در پایان این مراسم با اهدای تندیس و لوح یادبود از دانشجویان نمونه و رتبه های برتر تقدیر شد.
 /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ساروي 28 مهر 1393
فرمايشات شهردار بسار منطقي است و نفاق در هر مكان و كار باعث خلل در انجام فعاليتها مي گردد منتها سئوالي هست كه شهر دار محترم و يا مشاورينش بايد پاسخ افكار عمومي را بدهند كه علت انتخاب نام جشنواره ( سكوت ) چيست ؟ آيا اين عنوان برازنده نام جشن بود ؟ آيا توهين به مخالفان و منتقدان ( صرف نظر از اينكه انتقادات دلسوزانه بود يا مغرضانه ) نبود ؟ آيا اين عنوان جشن به نفاق و دودستگي بيشتر دامن نزد ؟ چه مي شد از عملكرد همكاران سابق ( شهرداران قبلي ) به نيكي ياد مي شد ؟ اين موارد درد پنهان جامه ماست كه هر گروه و تيمي كه سركار مي آيد فقط تخريب گروه قبلي و تبليغ تيم و گروه در راس كار را بصورت تمام و كمال انجام مي دهد . بنظر شما آزاد سازي زندان ، احداث كمربندي جنوبي ، پارك بلوار كشاورز ، پل خزر ، تكميل عمارت شهرداري ، باز سازي و تكمبل آبرومند ترمينال دولت ، تملك بخش اعظم زمينهاي كمربندي شمالي ، و شروع عمليات پل زغال چال و ... در كدام دوره شهرداري صورت گرفت كه مسئولين آن دوره متهم به سكوت مي گردند ؟ اينها نفاق هست كه بايد سرلوحه كار قرار گيرد به اميد ساري آباد و مسئولين متحد و دلسوز
امین 28 مهر 1393
با سلام و خدا قوت خدمت شهردار محترم اقای عبوری
به نظر من نظرات کارشناسانه و متفکرانه شما کاملا درست است و مشکلات نفاق و دودستگی بین مردم یک شهر و یک استان و حتی اختلافات داخلی در یک کشور بیشتر ضربه را (چه از نظر اجتماعی یا فرهنگی و اقتصادی و ..)به زیرساختهای شهری می زنه و این مشکلی هست که همه جا هست و این هدف شما به عنوان توسعه صنعت گردشگری هم قابل تحسین هست ، اما بیشترین مشکل ساری وجود نیروها و افراد بی تعصب و بی سیاست در سطح مدیران هست . مخصوصا که ساری مرکز استان هست و وجود نیروهای غیر بومی در سطح مدیران استانی ( که جزئی از ساری و ساروی حساب می شن اما در عمل از پشت خنجر به ساری و ساروی می زنند) که بعضی از این نیروهای غیربومی به نوعی با دو به هم زنی و تحریک افراد به آتش این اختلافات هیزم می ریزند تا به نوعی از آب گل الود ماهی بگیرند تا شهر خودشون به نوایی برسه اما با اینکار هم مانع از رشد مازندران و ساری می شن و هم خودشون بدتر از قبل منزوی میشن و اتش اختلافات استانی رو هم بیشتر می کنند . به نظر من ساری و ساروی ها باید از این به بعد هوشمندانه تر عمل کنند و خودشون را با سایر شهرهای استان مقایسه و رقابت نکنند بلکه به فکر کلان شهر شدن واقعی باشند ، چه از نظر فرهنگی و چه اقتصادی و علمی و شهرنشینی و ... و این جز با تلاش و همت مردم با فرهنگ ساری و مدیریت جهادی جنابعالی در راس امور میسر نخواهد بود. امیدوارم حالا که یک ساروی ویک مازندرانی و یک ایرانیه دلسوز و مردمی اومد راس کار ، مردم هم کمک کنند و به ساری آباد و رویایی دست پیدا کنیم ، تا هم مایه افتخار مازندران باشه هم ایران ... به امید آنروز

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.198 seconds.